Als jullie mij op Twitter en/of Facebook volgen hebben jullie het vast gelezen dat ik maandag in Goirle (Tilburg) ben geweest om een kijkje te nemen bij de beauty webshop van John Beerens. Als je meer wilt lezen over John, klik dan hier. Het was een bloggersday waarbij bloggers waren uitgenodigd om een rondleiding te krijgen door het magazijn en de winkel en om natuurlijk uitgebreid te praten over (onze) blogs, de mooie producten die in de webshop worden verkocht en wat toekomstplannen en ideeën.

Rond het middaguur kwam ik aan in Goirle, het was heel makkelijk te vinden wat het logo was al van ver te zien. Binnen werd ik ontvangen door Denise, die alle communicatie verzorgt. Altijd fijn om een gezicht te zien achter het mail contact. Samen met Ramona van www.beautynailsfun.nl kregen we een rondleiding door de winkel en het magazijn van de webshop. Vervolgens loopt het magazijn door naar boven waar ook de kantoorruimte zich bevindt en een aantal medewerkers hard werken om de webshop draaiende en vernieuwend te houden.

Hieronder kunnen jullie in de video een kleine impressie zien van de beauty shop die bij het magazijn zit waar je ook de producten kunt kopen als je in de buurt van Goirle woont. Vergeet de video niet in HD te bekijken en je te abonneren op mijn YouTube kanaal :)

In de vergaderruimte zat John himself en de twee dames van www.makeupinfo.nl, Céleste en Lisette al met elkaar te praten. We hebben een aantal uur doorgebracht in de vergaderzaal waar we het over van alles en nog wat hebben gehad. Voornamelijk natuurlijk over onze blogs en blogs in het algemeen. Ik vind het leuk om te zien dat PR bureau’s en bedrijven zich steeds meer open stellen voor het bloggen en niet alleen meer blindelings met tijdschriften in zee gaan. Niet dat er iets mis is met een tijdschrift, ik vind het heerlijk om op de bank onder een dekentje (ja, ik hou van dekentjes) een tijdschrift door te bladeren en het papier te voelen. Maar bloggen is veel sneller en je kan video’s toevoegen waardoor je vaak producten beter kan toelichten of veel beter kan laten zien hoe je een bepaalde look namaakt. Dat zie ik nog niet zo gauw in een tijdschrift gebeuren ;-). Daarnaast krijg je zo snel respons van bezoekers en weet je snel of iets in de smaak valt of niet. Bij een tijdschrift is het nog maar afwachten of de verkoopcijfers tegen of meevallen.

Verder vertelde John een hoop over zijn webshop, wat voor producten er worden verkocht en wat voor verhaal er achter sommige producten zit. Wisten jullie dat een aantal producten zoals het haarmerk 12 benefits (komt binnenkort een review van) alleen door johnbeerens.com verkocht worden in Nederland? En soms zelf in heel Europa? Dat is toch iets om trots op te zijn! Het was heel boeiend om naar John te luisteren, maar hij verwachtte ook feedback van onze kant. En dat is fijn als je op deze manier met elkaar van ideeën kan wisselen.

Nadat we al een aantal uur in de vergaderruimte zaten kwamen er nog twee dames van www.beautyforgirls.nl gezellig aanschuiven. Ik kende nog niemand van deze dames of de blogs, altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen die dezelfde interesses als jij hebben. Ondanks dat ik er niemand kende en er alleen naar toe ben gegaan was er geen enkel moment een awkward moment.

John en zijn team had nog een leuke verrassing voor ons, iedereen kreeg een goodiebag mee met een aantal producten. Hier zaten onder andere een super toffe paarse föhn in, een aantal self tannings producten en wat haarproducten. Sommige producten zullen jullie terug zien komen in een review vorm. Zeker de self tanning producten, ik ben van mezelf erg wit en word nooit bruin en ik heb nog nooit dit soort producten gebruikt. Ik ben dus erg benieuwd of het ook zo makkelijk werkt voor een leek als ik.

Ondanks dat we aan het begin al een rondleiding hadden gekregen van Denise, kregen we deze aan het einde ook nog van John een rondleiding door het magazijn, het inpak gedeelte en de winkel zelf. Totaal niet saai, want John vertelt natuurlijk heel anders over de producten dan Denise dit deed. En zo had ik meteen de kans om een aantal foto’s te schieten. Het magazijn zag er netjes uit en geordend uit, alle producten stonden mooi in stellages geordend. Zeker de TIGI producten waren leuk om te zien door alle felle kleuren en verpakkingen.

 

Op de foto hierboven staat een container klaar met allemaal pakketjes klaar om verstuurd te worden. In de bakken staan de orders klaar om ingepakt te worden. De ouders van John helpen hem hierbij mee, super lief.

In de winkel stond ook nog een dame, de feather girl genaamd die feather extensions plaatste voor een leuk bedrijf. Zoals jullie in de video kunnen zien heb ik er ook een aantal laten zetten. Ze zouden twee maanden moeten blijven zitten en ik zou er alles mee kunnen doen wat je normaal ook met je haar kan doen. Ik heb mijn haar al gewassen met de feather extensions in en dat ging prima. Als de extensions wat langer zitten komt er nog een uitgebreider artikel over.


Het was een erg geslaagde dag en ik heb een hoop inspiratie gekregen van deze dag. Onderweg naar huis toe kwam het ene idee na het andere idee naar boven. Over een paar dagen heb ik vakantie en dan heb ik eindelijk eens tijd om hele dagen achter elkaar te bloggen en te filmen. Er komen ook een aantal leuke beauty en lifestyle DIY’s aan!

 

