Mensen willen tegenwoordig meer. Alles moet groter, beter en sneller. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik daar niet aan meedoe. Het is geen goede eigenschap maar ik wil bijvoorbeeld altijd sneller zijn dat de auto naast mij. En als ik dan inderdaad sneller weg ben bij het stoplicht en is het zo’n grote Audi, Mercedes of BMW dan ben ik toch trots op mijn Mitsubishi. En ja de laptop waar ik op werk doet het nog prima, maar omdat de accu snel erg heet wordt wil ik toch liever een nieuwe, eentje die sneller is en meer kan. En ik zou ook liegen als ik niet heel gelukkig word van nieuwe make-upjes en kleding. Maar ik kan ook heel blij worden van de kleine dingen. Dingen die niets kosten, dingen die je om je heen kan vinden. Als je altijd maar alleen naar de grote (materialistische) dingen kijkt dan vergeet je wel eens de kleine dingen om je heen. Daarom hieronder dingen die mij en misschien ook wel jou blij maken!

1. Cookie & Cheeto.

Mijn twee lieve rode knuffelige boefjes! Ze zijn inmiddels alweer twee jaar oud (time flies) en Cookie is vanaf dat hij nog een ukkepuk was bij me. Een klein half jaar later kwam Cheeto ons vermaken met zijn aanwezigheid. Ze zijn allebei rood waardoor veel mensen denken dat ze uit hetzelfde nest komen. Maar nee, net zoals dat alle roodharige mensen geen familie van elkaar zijn is dat met katten net zo. Daarnaast heeft Cookie een meer gestreepte vacht en Cheeto heeft echt donkere en lichtere vlekken. Het zijn echt de twee liefste knuffels. Wat ik ook heel leuk vind is dat Cookie heel veel eigenschappen en karaktertrekken heeft van Rodie. Mijn kat die helaas al weer een paar jaar is overleden, maar die ruim achttien jaar bij ons heeft gewoond. Rodie sliep namelijk altijd tegen mij aan, onder de dekens en met zijn kop op mijn arm of mijn kussen. Cookie doet precies hetzelfde al van kleins af aan. Bij mijn ouders hebben we altijd twee katten en twee honden gehad, alleen Borris is daar nog van over. Ook van hem word ik natuurlijk heel blij. Telkens als ik bij mijn ouders kom komt hij me vrolijk gedag zeggen. En als ik hem dan ook nog mee naar buiten neem is het helemaal feest.

2. Foodz
Ja, eten! Daar word ik ook héél blij van. Niet alleen maar ongezond eten hoor, ik hou ook van goed en gezond eten. Fruit, daar ben ik ook zo dol op.  Ik weet dat je eigenlijk niet teveel fruit mag eten vanwege de suikers die er in zitten. Maar dan denk ik tja, ik kan beter nog een stuk fruit eten dan een zak snoep, toch? Ik heb een nieuw receptenboek waar meer dan duizend recepten in staan. Ook heb ik sinds een week een smoothie maker van Princess in mijn bezit. Het is nog even een gevecht om de bekers op de juiste manier uit het apparaat te halen. Maar zodra ik dat onder de knie heb dan kan je heerlijke recepten en smoothies vinden op mijn blog.

Bijna altijd als ik samen ben met een bepaalde vriendengroep dan eten we een lekker stokbroodje met smeersels met zijn allen. Dit is dan bijna altijd allioli, paturain en een roomkaas smeerseltje. Genieten is dat!

3. Vrienden.

Natuurlijk word ik blij van mijn vrienden. Het zou gek zijn als ze niet hier tussen zouden staan. Echte vrienden maken je aan het lachen, luisteren naar je wanneer dit nodig is, kunnen je weer met beide benen terugbrengen op de grond en zijn er altijd voor je. Ik heb niet één grote vriendengroep, maar juist verschillende groepjes en een paar echte diehards. Zo ook bijvoorbeeld Jeanine, ik ken haar al sinds de brugklas. We zaten niet bij elkaar in de klas, Jeanine is zelfs twee jaar ouder dan ik. Hoe we elkaar hebben leren kennen is best een grappig verhaal en daar hebben we het soms nog steeds over. Later hebben we nog wel bij elkaar in de klas gezeten en sindsdien zijn we echte vriendinnen geworden. Ondanks dat we allebei een fulltime baan hebben, zij ook nog druk is met haar sport en vriend, proberen we elkaar toch bijna elke week te zien. Vaak gaan we dan naar de bioscoop omdat we allebei een Pathé Unlimited card hebben.

4. Natuur (fotograferen).

Vlakbij mijn huis is het Zuiderpark. Het is een prachtig park met veel mooie stukken waar weinig mensen komen en prachtige bloemen en bomen staan. Naast dat je heerlijk kan chillen met vrienden of alleen met een muziekje, kan je ook prachtige foto’s schieten. In het park kom je ook veel dieren tegen zoals eendjes en herten. Daar word ik echt heel blij van. Mooie natuur, dieren en prachtige plekken om te fotograferen. Ik  fotografeer graag en best veel, vooral met mijn telefoon. Dit omdat de kwaliteit hiervan beter is dan van mijn huidige digitale camera. Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk mijn nieuwe Nikon camera kan aanschaffen.

5. Bloggen.

Dit ligt natuurlijk voor de hand. Maar ik word blij van bloggen. Vroeger schreef ik al korte verhalen en had ik schriften vol met “hoofdstukken” dat ooit complete boeken moesten worden. Ik had ook altijd het idee in mijn hoofd dat ik schrijfster zou worden. Deze droom heb ik inmiddels laten varen maar schrijven vind ik nog steeds er leuk en fijn om te doen. Ik ontspan er door en kan alles om me heen vergeten. En het fijne van een op een blog schrijven is natuurlijk dat jij zelf bepaalt waar je over schrijft en dat je daardoor mensen tegenkomt die dezelfde interesses als jij hebben.

6. Familie.

Inmiddels woon ik al weer ruim twee jaar op mijzelf. Ondanks dat ik het nu niet meer anders zou willen vind ik het wel fijn om nog bij mijn ouders in huis te komen. Mijn zusje woont (voorlopig) nog thuis en is onlangs achttien jaar geworden. Ik merk dat ik met mijn zusje steeds meer een zussenband krijg. Vroeger hadden we dat totaal niet, natuurlijk we hadden onze momenten, maar onze leeftijden lagen denk ik toch te ver uit elkaar. We schelen ongeveer 4,5 jaar en in de periode dat ik interesse kreeg in make-up en feestjes, speelde mijn zusje nog met haar poppen. Nu merk ik dat het leeftijdsverschil kleiner word, we bellen elkaar nu op om even te kletsen, we spreken vaker af om samen iets te gaan doen. Ik merk dat zij nu ook volwassener wordt en dat vind ik heel leuk om zo bewust mee te maken.

7. Warmte.

En dat bedoel ik in de breedste zin van het woord. Vroeger was ik echt een koukleum, zat ik in de zomer nog te trillen van de zogenaamde kou. De laatste jaren wordt het gelukkig minder en loop ik ook vaak in een t-shirt rond in de winter. Maar als ik eenmaal in bed lig. Dan heb ik het bijna altijd koud. Ongelooflijk maar ik heb dit jaar bijvoorbeeld nog tot mei/juni met de elektrische deken aan geslapen. Ik slaap regelmatig in een joggingbroek, gewoon omdat ik het koud heb. Dan word ik heel blij als ik wat heerlijk ruikende kaarsjes (ik hou van geurkaarsen, op dit moment heb ik een bosvruchten versie van de Ikea aan) aan kan doen, bakkie thee erbij, dekentjes om me heen geslagen en dan fijn een filmpje of een serie kijken.

8. Smosh / Pixiwoo / Youtube

Altijd als ik mij verveel (lees: als ik dingen moet doen waar ik geen zin in heb) ga ik filmpjes op YouTube kijken. Ik ga slapen met Youtube en ik word wakker met Youtube. Serieus. Ik zet heel vaak een make-up tutorial van de zusjes van Pixiwoo op. De meeste tutorials van hen duren ruim een kwartier, tegen die tijd ben ik allang vertrokken. Mijn wekker zet ik altijd een uur eerder, ik heb tijd nodig om wakker te worden, nog even lekker te snoozen. Maar ook om te checken of er nieuwe YouTube uploads zijn of eventueel een ander leuk filmpje te kijken. Mijn favoriet is absoluut Smosh. Zoek ze op en ik weet zeker dat je dubbel ligt van het lachen. Elke filmpje vind ik geniaal. Ik kan makkelijk een hele dag wijden aan het kijken van YouTube filmpjes. Of meerdere dagen. Maar verder ben ik totaal niet verslaafd hoor.

 

Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen die mij blij maken. Maar dan zal het wel een heel lang artikel worden. Welke dingen of mensen maken jou blij?

