Vorig weekend liep ik in het centrum van Den Haag op zoek naar cadeautjes voor twee kindjes van een collega van mij. Ik liep de Claire’s in om te kijken of ze er iets schattigs hadden voor haar jongste dochtertje. Ik zag genoeg leuke dingen maar omdat ik het niet te gek wilde maken besloot ik het bij de kindermake-up te houden die ik al voor haar had gekocht. Zo leuk, zo jong dat ze nog is, ze vindt het geweldig om lekker te tutten met haar moeder. Maar ik zag bij Claire’s wel wat leuks dat ik voor mezelf graag wilde meenemen. Roze neon nagels! Van die nepperds die je op kan plakken. Je kent vast het concept wel, bij de drogisterijen kan je dit soort nepnagels ook altijd vinden. Alleen kan je daar vaak alleen french manicure kopen. Ze hadden nog meer kleuren, maar de neonroze vielen zo op. Die moest ik gewoon meenemen om uit te proberen.

Eerlijk gezegd heb ik wel even staan twijfelen. Ik heb wel eens vaker zo’n setje nepnagels geprobeerd (volgens mij van de Action) en geen enkele nepnagel paste op mijn eigen nagels. Maar de kleur trok me zo aan dat ik ze toch heb meegenomen.

Dit is niet de beste kwaliteit foto, ik was namelijk vergeten een foto bij daglicht te maken. Dus dit is een foto in de avond met flits. Mijn excuses!

Je krijgt 24 nepnagels en als het goed is zit daar dan ook jou nagelvorm tussen. Wat ik gek vond was dat er geen kleine tube nagellijm bij zat. Ik dacht even dat ze dit vergeten waren erbij te doen totdat ik zag dat de nagels al voor gelijmd waren. Hier had ik mijn twijfels over, hoe kon dat goed blijven plakken? Ik ging er meteen vanuit dat het een  miskoop was en dat ik de nagels na één dag al kwijt zou zijn. Voor de zekerheid lakte ik eerst mijn nagels met de basecoat van Hêrome. Ik wilde mijn nagels toch een berschermend laagje geven en dan had de nepnagel nog iets extra’s om zich aan te hechten.

Op bovenstaande foto zitten de nagels er al maar liefst zeven dagen op! Wow! Dat had ik dus absoluut niet verwacht. Mijn nagels groeien best snel en dat kan je hier goed zien, er komt alweer een stukje eigen nagel boven uit piepen. Helemaal In het echt zijn ze nog meer roze en nog meer neon. De kleur is helaas moeilijk vast te leggen op foto.

Het plakken gaat eigenlijk vrij makkelijk, als je er tenminste voor zorgt dat de nagels niet per ongeluk anders opkomen. Zodra de lijm ergens mee in aanraking komt dan zit het vast, maar dan ook echt goed vast. Er was per ongeluk een nagel uit het doosje in mijn tas gevallen. Deze vond ik aan mijn bus deo. Geloof me, die ging er niet zo easy vanaf.

De nagels kosten €6,95 en zijn dus bij Claire’s te koop. De nagels zitten er nu bij mij al een week op. Ik ben er niet zachtjes mee omgegaan en heb alles gedaan wat ik anders ook zou doen. Elke dag douchen, twee keer mijn haren gewassen, het huishouden gedaan, veel heel veel op de computer gewerkt maar de nagels blijven stug zitten. Nu na zeven dagen merk ik wel dat de nagels op beide wijsvinger is minder goed vastzitten. Ik weet zeker dat de nagels nog wel een week kunnen blijven zitten maar ik denk dat ik ze er toch maar zo vanaf ga halen. Er begint wat vuil onder te komen en ook al zie je dat niet goed is het toch niet zo’n fris idee.

Kende jij deze nagels al van de Claire’s? Ik ben er zeer tevreden over en ik denk dat ik ook maar eens één van de andere kleuren ga meenemen. Wat ik alleen altijd zonde vind is dat je nog zoveel nepnagels overheb waar je zo weinig mee kan.

