Even een primeurtje, dit is mijn allereerste M.A.C. product ooit! Natuurlijk ken ik het merk al een tijd en ben ik ook eens opgemaakt door een MUA maar ik had nooit eerder producten van het merk gekocht. Ik vind het toch vrij prijzig en ik koop eigenlijk liever dan iets van Inglot. Maar je bent een beautyliefhebber of je bent het niet en ik moest en zou dan ook iets van M.A.C. bemachtigen. Alleen vond ik het nog heel lastig kiezen vanwege de (voor mij) hoge prijzen. Wilde ik graag een lipstick à achttien/twintig euro? Of een foundation van meer dan dertig euro? Of een prachtige blush van pak hem beet twintig euro? Voor mijn verjaardag in maart had ik van een lieve vriendin en haar vriend een cadeaubon van M.A.C. gekregen. Ik kan je vertellen, het kiezen werd er niet makkelijker op. Maar ik denk dat ik nu een hele mooie deal heb gemaakt en zo in één klap meerdere producten van M.A.C. kan uitproberen.

Sinds kort ligt de MAC Illustrated limited edition collectie in de counters van de Bijenkorf. Deze mooie kits zullen alleen hier verkocht worden en niet bij de counters van de Douglas bijvoorbeeld. Er zijn verschillende kits te koop, zoals met verschillende kwasten of juist een met een prachtige lipstick, gloss en lippencil. Maar ik heb gekozen voor de oogschaduwkit. Hier zitten drie mooie oogschaduws in, twee M.A.C. brushes, een oogpotlood en een mascara. De verpakking is ontworpen door Julie Verhoeven een kunstenares uit Engeland. Ik vind de verpakking heel vrolijk en mooi door de felle kleuren en de abstracte vormgeving.

Laten we als eerste de oogschaduws bekijken. Er zitten drie paarstinten in van links naar rechts Creative Whim, Drawn To Drama en Moody. MAC staat wel bekend om haar kwaliteitproducten en de oogschaduws zijn dan ook goed gepigmenteerd en fijn van structuur. Ondanks dat de oogschaduws fijn van structuur zijn blijven de oogschaduws wel mooi en geven ze haast geen fall out. Op de achterkant van de verpakking staan vier ooglooks die je kan maken met de producten. Binnenkort laat ik een foto tutorial zien met deze smoky eye kit. De lichtste kleur Creative Whim is een zachte lichtroze/lila kleur. Er zitten mooie shimmers in en zeker in de zon komt deze kleur goed tot haar recht. Deze kleur kan je als highlighter gebruiken in je binnenste ooghoeken, onder je wenkbrauwen of over het bewegend ooglid als je een donkere kleur in je crease gebruikt. Hierdoor lijken je ogen optisch groter. De middelste kleur Drawn To Drama is een koele paarse kleur met een blauwe ondertoon en blauwe glitters. De donkerste kleur Moody lijkt bijna in de verpakking op een donkergrijze kleur met een paarse ondertoon. Maar eenmaal geswatched is het een mooie donkerpaarse kleur.

Dan de kwasten. Aangezien ik nog nooit eerder iets van MAC heb gehad kan ik ze niet vergelijken met normale MAC brushes. Ik heb wel op meerdere blogs gelezen dat de kwasten die in speciale collecties zoals deze zitten altijd van mindere kwaliteit zijn dan de originele kwasten.  Dat komt omdat de originele kwasten met de hand worden gemaakt en de kwasten in kits fabrieksmatig gemaakt worden. Maar nu schijnen deze kwasten van betere kwaliteit zijn dan normaal in speciale kits. Ik vind de kwasten heel zacht en zijn niet beter of slechter dan de Zoeva kwasten die ik ook gebruik. Ik was al een tijdje op zoek naar een schuine oogschaduwkwast en een rechte eyeliner kwast. Nu is deze vrij groot en zacht dus echt eyeliner er mee aanbrengen gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar lijntjes uitvagen en oogschaduw onder je ogen aanbrengen is deze kwast perfect voor. De kwasten die er in zitten zijn 275SE en 212SE.

Dan gaan we door naar de laatste twee producten en dat is het oogpotlood en de mini mascara. Het oogpotlood is een paarse kleur met een koele ondertoon. Op de verpakking lijkt het een paarse kleur met een rode ondertoon, maar het potlood zelf is een koele tint. De naam van het potlood is Purple Dash. Het is geen potlood dat je kan slijpen maar met de achterkant telkens een nieuw stukje uit de huls kan draaien. Het potlood is vrij zacht van structuur maar wel goed gepigmenteerd. Omdat je het potlood niet kan slijpen kan je er niet een mooie scherpe punt aanmaken, ik had daarom persoonlijk het potlood iets harder van structuur gewild.

Dan zit er nog een mini volume mascara in van MAC. Heel handig zo’n klein formaat om mee te nemen op reis of als je ergens gaat logeren. Ik kan hier heel kort over zijn, de mascara doet haar werk. Mijn wimpers worden er goed zwart van en geeft ook wat meer volume. Dit zal je ook zien in de foto tutorial die aankomende week nog online komt.

Deze smoky eye kit kost €55,00 per stuk. Dat is een hoop geld maar als je uitrekent wat je los kwijt bent voor deze producten is dit een hele goede deal. Nu had ik nog een cadeaubon dus was ik minder kwijt voor deze kit. Ik ben daarom ook blij dat ik gewacht heb met het uitgeven van de cadeaubon want ik denk niet dat ik voor het geld meer producten dan nu had kunnen halen. Hebben jullie al iets van deze collectie gekocht of zijn jullie van plan er iets van te halen?

