Elk jaar veranderd Catrice en Essence het assortiment twee keer per jaar. Dat is meestal rond maart en rond augustus/september. De kruidvat filialen bij mij waren er dit keer snel bij want het volledige nieuwe assortiment lag al netjes te pronken in de schappen. Ik heb een aantal producten meegenomen die mij erg aanspraken en die deze week voorbij zullen komen op We love This. Van de nieuwe nagellakjes heb ik twee kleuren meegenomen. Ik vond deze apart en deze kleuren heb ik ook nog niet. Ik vond nog een aantal mooi maar dat was bijvoorbeeld een blauwe lak maar dan alleen een iets andere tint dan de andere twintig blauwe lakjes die ik al heb staan. Ik was dan ook heel trots op mezelf dat ik die niet heb meegenomen. De prijs van de lakjes is ook iets omhoog gegaan, van €2,49 per stuk naar €2,69 per stuk. Ongetwijfeld dat het iets te maken heeft met de BTW verhoging in oktober. Je ziet dat veel bedrijven helaas de prijzen nu al omhoog brengen, Inglot heeft dat helaas ook gedaan.

We beginnen met 900 Steel My Heart. Het is een mooie donkergrijze kleur met een paars/bruine ondertoon. Er zit een shitload aan glitters in, groen, paars, zilver. You name it en het zit er in. Op de dop staat dat de nagellak voor een brushed metal effect zorgt. Dat klinkt heel spannend en ik had werkelijk geen idee wat ik daar van moest verwachten. Het is een vrij dikke lak, het is dan nog best moeilijk om twee dunne laagjes aan te brengen. Dan gaat het namelijk al gauw strepen geven en dat is gewoon niet zo mooi. Deze lak kan je beter wat dikker aanbrengen en het dan bij een laag houden. Hij droogt namelijk alsnog snel en zeker met een (sneldrogende) topcoat erover heen gaat het helemaal rap. Ik heb dus op de foto’s ook een laag opgedaan maar dan wel wat dikker dan je normaal een laag zou aanbrengen. Zo geeft het een mooi egaal effect en droogt het nog steeds snel. Als je de nagellak zonder topcoat laat opdrogen dan zie je wat ze bedoelen met het metal effect. Hij droogt semi-mat op en bij sommige lakken kan het een leuk effect geven. Ik vond eerlijk gezegd dat door deze finish de glitters niet de aandacht kregen die ze horen te krijgen. Daarom heb ik er een glanzende topcoat overheen gedaan (dit heb ik pas na de foto’s gedaan, op de foto’s waren nog niet alle nagels droog) en zo komen de glitters veel beter tot hun recht.

 

Dan het lichte vrolijke lakje genaamd 865 Yellow Sub-Mandarin. Het is een lichtoranje kleur met een subtiele shimmer erin. Alleen in de zon en als je op een bepaalde manier kijkt zie je de shimmers in de lak. Ik vind de namen die Catrice aan haar producten en dan vooral de nagellak geeft altijd zo leuk. Hoe verzinnen ze het toch elke keer weer? Ondanks de vrolijke kleur en naam lakt dit lakje niet fijn. Eigenlijk net als Steel My Heart lukte het gewoon niet om er twee dunne laagjes mee aan te brengen. Het is dan veel te streperig, ongelijk niet dekkend. Dus ook hier heb ik een laag aangebracht maar dan iets dikker dan normaal. Dan is het goed te doen maar ik had dan wel de pech dat er lucht belletjes in waren gekomen. Jammer, dan worden de prijzen verhoogd maar de kwaliteit blijft dan wat achterwege. Zonde want ik was namelijk altijd erg te spreken over de kwaliteit van nagellak van Catrice. Ik hoop dan maar dat ik precies het verkeerde potje heb gepakt en dat dit niet standaard de kwaliteit gaat worden.

Ik heb nog een aantal andere Catrice producten meegenomen en ook wat van de nieuwe Essence collectie. Dat komt allemaal deze week online. Wat vinden jullie van de lakjes? Hebben jullie al nieuwe producten gescoord van Catrice en Essence?

