Je kent vast wel de caviar nails die onder andere Ciaté heeft uitgebracht. Inie minie bolletjes die je op je natte nagellak moet strooien voor een grappig effect. Ik bedacht me dat ik zelf ook nog een biljoen kraaltjes heb en dat ik wel een soortgelijk effect kon nabootsen. Ik heb niet zulke kleine kraaltjes zoals bij Ciaté worden gebruikt (deze kun je trouwens wel gewoon kopen op de markt of bij hobby winkels zoals Pipoos) maar ik wilde juist een wat “chunky” effect. Mijn nagellak (nummer 835 van Inglot, ook te zien hier) zat er nog steeds perfect op. Dit kon dus goed als ondergrond dienen.

De kraaltjes had ik in een klein bakje gedaan zodat wat er naast zou vallen netjes in het bakje terecht zou komen. Zoals je ziet zitten er ook pailletten in het bakje. Ik was namelijk nog niet helemaal zeker of ik voor de kraaltjes ging of voor de pailletten. Ik bedenk me nu trouwens dat ik ook één paillet op elke nagel had kunnen plakken met een kraaltje in het midden als een soort bloem. Achja, voor een volgende nailart!

Ik gebruikte een vrij dikke laag van de topcoat van Herôme en voordat de topcoat droog was strooide ik er kraaltjes overheen. Hier en daar drukte ik nog een extra kraaltje op mijn nagels om de gaten te vullen. Dat heb je sneller met grotere kraaltjes dan als je zulke kleine gebruikt. Het ziet er best “zwaar” uit maar dat viel echt reuze mee. Als eerste deed ik alleen mijn middelvinger en ringvinger om te kijken of het zou blijven zitten en of ik er niet snel op uitgekeken zou zijn. Over de kraaltjes heb ik nog een extra laag aangebracht van de topcoat zodat alle kraaltjes goed gesealed zouden zijn. Op mijn duim probeerde ik iets met de pailletten te maken maar na een  nachtje slapen waren die er helaas allemaal vanaf.

Omdat de kraaltjes er nog steeds goed op zaten en het niet vervelend was met omkleden of douchen besloot ik de rest van mijn nagels ook te versieren met de gekleurde kraaltjes. Ondanks dat je er aan gewend raakt en het niet zwaar voelt moest ik er toch de hele tijd aan zitten. Dat is een gekke tic van mij, ben benieuwd of meer mensen dit hebben? Ik heb het ook als mijn nagels extreem glad aanvoelen, dan moet ik er de hele tijd met mijn vingers aanzitten. Dat had ik nu ook met de kraaltjes.

Dit is het resultaat geworden met alle nagels bedekt met kraaltjes. Ze hebben er drie tot vier dagen opgezeten. Op een gegeven moment hoorde ik steeds vaker getik op de grond dat er weer een kraaltje was gevallen. Toen was ik het zat en heb ik het eraf gehaald. Maar ik had niet gedacht dat zulke “grote” kraaltjes zolang goed zouden blijven zitten. Weer eens wat anders dan normale gelakte nagels. En nu gaan we lekker van de zon genieten! Fijne zondag.

