Dit keer heb ik iets minder films gekeken dan normaal gesproken. Maar ik zag wel in de bioscooptrailers dat er een aantal mooie en leuke films aan zitten te komen. Onder andere een nieuwe animatiefilm van Tim Burton waar ik al een tijdje op wacht en natuurlijk in september de film Ted door de makers van Family Guy. Zo komen er nog meer animatiefilms waar we helaas nog even op moeten wachten zoals Wreck-it Ralph die pas in december 2012 uitkomt. Terwijl ik dit type eet ik een roze koek dus ik stel voor dat je er ook wat lekkers bijpakt en dan kan de film beginnen!

Madagascar 3: Europe’s most wanted.

Wie kent Madagascar niet? Als je serieus nog nooit van deze films hebt gehoord dan heb je onder een steen geleefd. Op dit moment draait Madagascar 3: Europe’s most wanted nog vol op in de bioscopen en als je er nog niet bent geweest kan ik maar één ding tegen je zeggen. Ga er heen! Tenzij je niet van lachen houdt.

Madagascar gaat over vier vrienden, een leeuw Alex, een zebra Marty, een giraffe Melman en een nijlpaard Gloria. Ze zijn in Zuid Afrika op weg naar New York waar de dierentuin is waar ze wonen. Ze reizen door Europa en komen onderweg een circus tegen waarmee ze uiteindelijk mee verder mogen reizen. Ondertussen zit er een vrouw van het dierenasiel achter hen aan die maar wat graag een leeuwenkop aan haar muur wilt hangen. Onderweg naar New York maken ze natuurlijk de gekste en raarste dingen mee en leren ze wat “home” betekent.

Wat een toffe film! Natuurlijk als animatiefilms en lachen niet jou ding is dan zal je er niet veel aan vinden. Maar ik heb bijna de hele film moeten lachen. Het is niet noodzakelijk om deel één en deel twee ook gezien te hebben maar het geeft wel meer inzicht in bepaalde dingen die je ziet of de personages hoort zeggen. Vooral Marty vind ik zo leuk, deze drukke zebra wordt ingesproken door Chris Rock die je waarschijnlijk wel kent van zijn eigen comedy stand up show en de tv serie Everybody hates Chris. Marty is lekker gek en ook al lijken zijn acties soms wat dommig, komt het toch altijd goed. Gewoon doen dus! Niet al te bang zijn en teveel nadenken over de eventuele gevolgen. Durf te leven. Ik wil je wel even van tevoren waarschuwen het “Circus Afro, Circus Afro” liedje gaat de komende dagen niet meer uit je hoofd. Anyway, ga deze film kijken. Het is een onwijs grappige film dat voor jong en oud heel leuk is.

IMDb geeft de film het cijfer een 7,2 en dat is zeker een mooi cijfer. Maar ik doe er een schepje bovenop omdat ik zo veel gelachen heb en ik dit het leukste deel vond. Een mooie 7,5 voor deze film!

Friends with kids.
Deze film draait niet meer in de bioscoop, volgens mij heeft deze film ook maar heel kort gedraaid. Voordat überhaupt de trailer werd vertoond in de bioscoopzalen werd die al niet meer gedraaid. De film is echter al wel uit op dvd in USA. Dus dat zegt genoeg lijkt mij voor de mensen die deze film alsnog willen zien ;-)

Dit verhaal gaat over een groep vrienden met kinderen, I know heel verrassend. Twee vrienden willen heel graag kinderen maar zijn nog niet de ware tegen gekomen. Ze denken dat iedereen het fout en je eerst aan kinderen moet beginnen en dan pas op zoek moet gaan naar de ware. Daarnaast kan je het ouderschap verdelen en alsnog je leven spannend houden. Daarom besluiten ze om samen een kind te krijgen en het ouderschap te delen. Dit verloopt natuurlijk niet helemaal zoals ze gepland hadden.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Heel geweldig vind ik deze film niet. Aan de hand van de trailer dacht ik, ja ach waarom niet. Het is zonde als ik mijn Pathé card niet gebruik. Nu heb ik deze film uiteindelijk niet in de bioscoop gezien maar ik had het persoonlijk ook geen bioscoopkaartje waard gevonden. Nu zeg ik niet dat het een verschrikkelijk film is, absoluut niet. Er zitten echt wel grappige stukjes in maar het is het gewoon net niet. Als je de film Friends with benefits hebt gezien, dan heb je deze film eigenlijk ook wel gezien. Jennifer Westveldt is niet alleen de hoofdrolspeelster, ze is ook de schrijver en de producer. Misschien is het daar mis gegaan, had ze zich op één project gestort dan had er misschien wat meer diepte in de film gezeten. Ik zou persoonlijk geen geld uitgeven aan deze film maar lekker wachten totdat die op de televisie komt.

IMDb is mild geweest bij deze film door het een 6,2 te geven, ik geef het echter een 5,6.

Step Up 4 – Revolution – Miami Heat.

Het vierde deel van de bekende step up dansreeks. Dit keer speelt het zich af in Miami. Ik weet trouwens niet of de vorige delen ook afspeelde in Miami, volgens mij niet. Maar eerlijk gezegd heb ik de vorige delen niet gezien. In ieder geval niet helemaal, af en toe een stukje. Maar dat is ook helemaal niet nodig want het is namelijk geen vervolg maar echt een verhaal op zichzelf.

Een dansgroep genaamd The Mob wilt gehoord en gezien worden en doen mee aan een YouTube contest. Degene die als eerste tien miljoen hits scoort wint 100,000 dollar. Ze doen aan flashmobs op de meeste indrukwekkendste plekken met de gaafste moves en special effects.  Één van de dansers ontmoet een meisje en kan –heel verrassend– al net zo goed dansen als de rest van de danscrew. Echter blijkt zij de dochter te zijn van een grote hotelbaas die de hele achterbuurt wilt opkomen om er grote fancy dure hotels te plaatsen.

Toen ik de trailer zag van Step Up 4 wist ik dat ik deze film moest zien. Niet omdat ik nu zo’n ongelooflijke fan ben van de Step Up reeks, zoals ik  net al toegaf heb ik de vorige delen amper gezien. Maar wel omdat ik flashmobs zó ongelooflijk gaaf vind. Ik kan serieus (en dat heb ik dus al een paar keer gedaan) uren naar flashmob filmpjes op YouTube kijken. Ik denk dat ik ze nu ook wel bijna allemaal gezien heb die er online staan. Het staat dan ook zeker op mijn to-do-in-this-life-lijstje om mee te doen aan een flashmob. Helaas is het in Nederland (nog) niet zo bekend.

De dansen in de film waren ook geweldig. Super gefilmd, goed ge-edit en een nice beat eronder. De verhaallijn zelf vond ik hier en daar wat afgezaagd. Het is toch elke keer hetzelfde verhaal… Jongen wordt verliefd op meisje, liefde lijkt niet mogelijk door  noem het maar op maar uiteindelijk overwint de liefde alles. Op het laatst had ik even een klein Dirty Dancing momentje. Op het einde zegt Sean (Ryan Guzman, nergens bekend van. Dit was zijn eerste filmrol. Hiervoor was hij Calvin Klein model) tegen Emily (Kathryn McCormick, bekend van So You Think You Can Dance USA 2005)

dat het tijd wordt dat zij ook vecht voor wat ze wilt. En voor het oog van iedereen en haar vader dansen ze. Klinkt dat bekend? Een beetje zoals “Nobody puts Baby in the corner” en de bekendste dans uit Dirty Dancing die voor het publiek wordt gedaan en voor het oog van haar vader? Bovendien hadden ze voor deze dans geoefend in het water. Precies wat er in Dirty Dancing ook is gedaan. Toeval of geïnspireerd op?

Een IMDb komt met een magere voldoende namelijk een 5.6. Dit had ik wel verwacht aangezien de verhaallijn toch echt afgezaagd is en zodra ze niet aan het dansen waren mijn aandacht ook wat wegzakte. Toch omdat de dansen wel echt spectaculair waren krijgen de film van mij een 6,6!

