Whoo! Het is alweer tijd voor de tweede “Let’s watch a movie” serie. Zo merk je dat de week toch best snel voorbij gaat en voor je het weet is het alweer zondag. We hebben nog steeds geen echte zomer gehad, op een paar warme mooie dagen na, dus helaas is terrashangen er niet echt bij. Maar op de bank met vrienden of een speciaal iemand een fijne film kijken is helemaal zo slecht nog niet. Daarom heb ik ook deze week weer mijn mening klaar over een viertal films. Nu ga ik erg vaak naar de bioscoop en krijg ik de meeste nieuwe films wel mee maar als er films zijn die ik echt gezien moet hebben (maakt dus niet uit als het een wat oudere film is) laat het dan weten in de comments! Ik ben altijd benieuwd naar voor mij nog onbekende films. De films die dit keer aan bod komen zijn: Our Idiot Brother, The Lucky One, Ice Age 4 Continental Drift en LOL: Laughing out loud.

Our Idiot Brother
De film Our Idiot Brother gaat over een nogal dommig persoon (ik bedoel, hij verkoopt wiet aan een agent in uniform) en dit komt vooral omdat hij alleen het goeds in mensen ziet. Naïef is dan misschien een beter woord. Omdat hij dus wiet aan een agent in uniform verkoopt beland hij in de cel. Het is een soort hippie en bij zijn inmiddels ex-vriendin kan hij niet meer terecht. Hij belandt weer thuis bij zijn ouders en verblijft steeds een periode bij één van zijn drie zussen. Dit loopt natuurlijk niet zoals het hoort en eigenlijk wilt niemand hem in huis hebben. Totdat ze erachter komen dat hij hen onbewust en deels bewust meer leert over hun niet zo perfecte leven en dat hoe hij de wereld ziet helemaal niet slecht is.

De titel kwam me al bekend voor toen ik de trailer in de bioscoop zag. Maar bij het beeld ging er geen lampje branden. Een collega had de film al gezien en vond de film erg leuk. Ik moest de film dus zeker zien! Tja, ik weet niet wat ik van de film vond. Nu ook als ik er aan terug denk vond ik eigenlijk het stukje dat de broer wiet verkocht aan de agent het leukste stukje. Het is op zich best een leuke film, maar hier en daar wat langdradig. Wat ik ook leuk vond was dat Zooey Deschanel erin speelde (bekend van 500 days of summer en New Girl) en ik vind haar gewoon heel tof. Dit keer speelde ze een biseksuele “slet” en ik vond het erg grappig om haar in een rol te zien spelen die ze normaal nooit heeft. Dus een leuke film maar niet heel bijzonder. Na de film kwam ik er trouwens achter dat deze film al sinds januari op mijn laptop staat, maar nooit bekeken had. Daarom kwam de titel me zo bekend voor.

IMDb geeft de film een 6,5 en dat vind ik vrij hoog, ik geef het een 5,9 en dan alleen omdat Zooey Deschanel erin speelt.

The Lucky One.
Zac Efron speelt een marinier en is net terug van een oorlog. Tijdens de oorlog vindt hij een foto van een vrouw en hierdoor heeft hij een bomaanslag overleefd. Hij besluit de vrouw te zoeken maar eenmaal bij haar aangekomen weet hij niet wat hij moet zeggen. Haar oma biedt hem een baantje aan bij hen hondenpension en langzaam groeit hij en de vrouw van de foto naar elkaar toe. Tussendoor gebeuren er spannende en mooie dingen en is het een ontzettend mooi liefdesverhaal.

Van deze film was ik echt onder de indruk. En dan niet alleen omdat Zac Efron opeens een man (wanneer is dit gebeurt?) is geworden en er best wel heel goed uitziet op zo’n groot scherm, maar het verhaal vond ik zo mooi. De film was ook erg goed in elkaar gezet. Geen moment vond ik het langdradig of saai worden, vanaf de eerste minuut zat ik in de film en leefde ik met de personages mee. Zac was net terug van de oorlog en speelde een duistere, rustige jongen die met zoveel bagage rondliep maar ondanks alles nog wel open stond voor de liefde. Geen idee hoe die het voor elkaar heeft gespeeld, maar hij heeft zijn rol geweldig goed gespeeld. Het was niet een standaard zwijmel film, er zitten ook grappige stukjes in. Dit is een film die je gerust met je vriend kan kijken. Ik weet zeker dat ik deze film nog wel vaker ga bekijken.

IMDb geeft de film een 6.0. Hoe dan? Nog lager dan Our Idiot Brother en dat vind ik absoluut niet terecht. Een 8 vind ik meer op zijn plaats. Het verhaal en de film is gewoon goed in elkaar gezet en de acteurs zetten hun rol heel geloofwaardig neer.

Ice Age 4: Continental Drift.
Dit is het vierde deel van de Ice Age films, maar geen vervolg op. De films kan je ook makkelijk los van elkaar bekijken ook al weet je dan niet precies hoe Manny, Diego en Sid bij elkaar zijn gekomen. Het stuk land waar de dieren op leven begint te bewegen en van elkaar los te komen. Ze moeten vluchten om weer een nieuwe woonplek te vinden. Tijdens de aardbeving raken Diego, Manny en Sid los van de rest op een ijsblok. Ze drijven steeds verder af maar Manny belooft zijn vrouw en dochter dat ze hoe dan ook terugkomen. Onderweg hebben ze te maken met piraten en beleven ze grappige en spannende avonturen.

Ge-wel-dig! De Ice Age films vind ik geniaal. Samen met mijn zusje ben ik naar deze film geweest en ik heb echt aan één stuk gelachen. Vooral de slissende Sid vind ik zo leuk! Ik kan niet heel veel meer over deze film zeggen dat ik het heel erg leuk vond, er ontroerende stukjes inzaten, dat je ondanks dat het animatie figuren zijn toch met ze meeleeft en sympathie voor ze opbrengt. Als animatiefilms niet jou ding zijn dan kan je deze film skippen maar anders kijken, kijken, kijken!

IMDb geeft Ice Age 4 een 6,9 maar van mij mag het ook een 7,3 hebben. Ik heb zó erg gelachen!

LOL: Laughing out Loud.
In deze film speelt Miley Cyrus en Demi Moore onder andere de hoofdrol. Miley speelt een meisje genaamd Lola en komt er op school achter dat haar vriendje in de zomer een ander meisje heeft ontmoet. Dat zorgt voor de nodige spanning in hun vriendengroep en beseft ze opeens dat haar beste vriend toch ook een best aangename jongen is. Op school gaat het wat minder en thuis is ze lekker tegenstrijdig. Ik denk voor veel ouders (en jongvolwassene) herkenbaar en dit levert dan ook de nodige moeder-dochter ruzies op.

Tja, ik weet niet zo goed waarom ik naar deze film ben geweest. Ik ga elke week met een vriendin naar de bioscoop en deze film kwam qua tijd het beste voor ons uit en onder het mom het is toch gratis hebben we de film afgekeken. De zaal zat tot mijn verbazing verrassend vol maar dan vooral met zestienjarige meisjes die met vriendinnen naar de bioscoop gingen en ouders met hun dochter. En wij twee dan. De film is heel voorspelbaar, zit niet goed in elkaar en de film is gewoon voor een jonger publiek.

IMBd geeft de film een 2,0 en ik snap goed waar dit vandaan komt. Maar omdat er wel een leuk liedje in zat krijgen ze van mij een 4. Voor de moeite.

Dit waren weer vier films voor deze zondag! Hier in Den Haag schijnt trouwens al de hele dag een lekker zonnetje en heb ik zelfs outfit foto’s kunnen maken. Deze week dus weer een outfitpost online. Ik hoop dat iedereen van zijn zondag heeft genoten. Welke films heb jij de afgelopen week gezien?

