Koken. Omdat het moet. Niet omdat ik het nu zo geweldig vind. Bakken daarentegen, dan heb ik het over zoete dingen, vind ik dan wel leuk. En dan vind ik het ook nog eens tof om daar mee te experimenteren en nieuwe recepten uit te proberen. Afgelopen maandag vlak voordat ik naar werk ging heb ik oreo cupcakes gebakken en meegenomen naar werk. Gelukkig waren de collega’s er tevreden over en wil ik graag het recept met jullie delen. Het is heel makkelijk en snel te maken, aangezien ik het met een half uur ongeveer gemaakt heb.

Wat heb je nodig?

  • Pak (Home Made, Dr Oetker, Huismerk) cakemix.
  • Twee pakken Oreo cookies.
  • 200 ml water.
  • Muffinblik.
  • Muffinpapiertjes.
  • Eventuele versiering voor op de cupcakes.

Ik heb voor de easy weg gekozen en een pak chocolade cak van Home Made meegenomen uit de super. Natuurlijk kan je het beslag ook zelf maken maar ik ben nu eenmaal lui. Bij de pakken van Home Made hoef je namelijk vaak alleen nog maar water toe te voegen. Naast wakker voegde ik ook zo ruim 20 oreo koekjes toe. De koekjes brak ik in kleine stukjes en ook de creme ging het beslag in. Ah man, ik wilde het nu al opeten! Het rook zo lekker naar chocola en zag er ondanks dat het beslag nog niet klaar was er zo lekker uit. Let er op dat je voordat je begint avast de oven voorverwarmt, anders moet je daar nog op wachten terwijl het beslag al klaar is.

Dat ziet er lekker uit toch! Nadat je alle cupcake vormpjes in het bakblik heb neergelegd stop je in elke vorm een oreo koekje. De koekjes laat je gewoon meebakken in het beslag. Doordat er onderin een oreo koekje lag had ik veel meer beslag over en kon ik zelfs vier cupcakes meer maken. In totaal kon ik dus zestien cupcakes uit het beslag halen. De over verwarm je voor op 225 graden en de cupcakes heb ik tien minuten gebakken.

Dit keer heb ik de cupcakes niet versierd, als eerste omdat ik daar geen tijd meer voor had en omdat ik bang was dat het de smaak van de oreo cookies weg zou halen. Natuurlijk is het wel leuk om een cookies ’n creme topping te maken en daar een mini oreo cookie in te stoppen.

Dit is het uiteindelijke resultaat geworden. Ze waren heerlijk en als je van chocola en van oreo cookies houdt dan vind je dit ook heerlijk! Succes met bakken!

