Al een tijd heb ik een Pathé Unlimited Card waardoor ik vaak in de bioscoop te vinden ben. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om een filmpje op de bank te kijken, alleen of met vrienden. Ik wil daarom voortaan elke zondag een artikel schrijven over een paar films die ik gezien heb. Mocht je je dan eens vervelen op een regenachtige avond of middag dan heb je altijd een paar films die misschien wel leuk zijn om te kijken. De afgelopen tijd heb ik weer een hoop films gezien waarvan het meeste ook nog in de bioscoop draait. Zelfs wanneer ik dit type kijk ik naar een film. Binnenkort komt Madagascar 3 Europe’s Most Wanted uit en de trailer vind ik al helemaal geweldig. (Tatatata circus, tatata afro. Circus afro, circus afro!) Vaak als een nieuw deel van een film in de bioscoop komt zendt de televisie één van de vorige delen uit. Op SBS6 is nu Madagascar: Escape 2 Africa. Ondanks dat ik deze film al vaker heb gezien blijf ik hem hilarisch vinden. Ik kan daarom niet wachten op deel 3, volgens mij is die nog leuker!

Rock of Ages.
De eerste film in Let’s watch a movie is Rock of Ages. Het verhaal is al talloze keren gebruikt in films maar dit keer met een rock ’n roll randje eraan. Het verhaal speelt zich af in 1987 en gaat over een meisje dat naar Hollywood komt om haar droom als zangeres waar te maken. Daar wordt ze verliefd op een jongen die ook zijn droom als zanger wilt waarmaken maar podiumvrees heeft, maar door omstandigheden wordt hun liefde verstoord. Tussendoor treedt Tom Cruise als Stacee Jaxx op wat gewoon te grappig is. Verder speelt Russel Brand en Alec Baldwin nog een grote rol, die uiteindelijk ook verliefd op elkaar blijken te zijn.

Het is een musicalfilm oftewel mensen beginnen spontaan in een winkel te zingen en te dansen en natúúrlijk kent iedereen de danspasjes en de tekst. Dat moet je leuk vinden. Ik vind dat wel leuk want ik kijk ook graag Glee. Een vriendin en ik wilde er graag heen omdat de film ons grappig leek en vooral voor de muziek. Er komen nummers voorbij zoals Paradise City van Guns ’n Roses, I want to know what love is van Foreigner en We built this city van The Starship. De film zelf is een tikkeltje voorspelbaar. Hoeveel films zijn er wel niet dat iemand naar een andere stad vertrekt om zijn/haar droom waar te maken, denkt dat het niet lukt en uiteindelijk toch een weg ziet en ondertussen ook nog verliefd wordt! Ja, inderdaad heel veel. Maar de film was wel vermakelijk en dat kwam vooral door Tom Cruise doordat hij een eigenlijk altijd dronken rockzanger genaamd Jacee Staxx speelde en dat was gewoon af en toe zo slecht dat het grappig werd. Ook Alec Baldwin die de eigenaar van The Bourbon Room (de club waar het grootste gedeelte van de film zich afspeelde en onder andere Jacee Staxx optrad) speelde samen met zijn medewerker Russel Brand zorgde voor leuke stukjes. Het is een leuke film om een keer gezien te hebben en lekker mee te zingen met de rockhits die voorbij komen maar echt een superfilm is het niet.

IMDB geeft het als cijfer een 6,2 en daar ben ik het wel mee eens.

21 Jump Street.
Deze film gaat over twee agenten die net van de politie academie af zijn. Ze worden uitgekozen voor een undercover project op een middelbare school en moeten daar als scholieren een drugsbende te pakken krijgen. Omdat ze een beetje klunzig zijn verloopt niet alles even soepel en dat veroorzaakt grappige momenten. Vroeger had je een serie genaamd 21 jump street waar Johnny Depp in speelde. Hem zie je dan ook nog een kleine rol spelen in de film. Ik hoef je vast niet te vertellen wie zo aardig zijn geweest om de hoofdrollen op zich te nemen, maar dat zijn Jonah Hill en (tromgeroffel) Channing Tatum!

Het is natuurlijk geen straf om naar Channing Tatum te kijken en de hele hype rondom hem snap ik dan ook heel goed. De film zelf heeft voor iedereen wel wat, comedy, actie (er zitten wat achtervolgingen in) en een leuke hoofdrolspeler. Toch had ik de film net even wat leuker ingeschat toen ik de trailer zag. Deze film heb ik niet in de bioscoop gezien en ik ben zelfs één keer in slaap gevallen (nu was ik ook wel erg moe, dit ligt niet perse aan de film). Waarschijnlijk was ik gewoon erg moe want ik weet niet precies waar het aan lag. Het is een leuke film en ik heb een paar keer flink moeten lachen, maar ik weet niet. Ik heb het gevoel dat ik iets miste.

IMDB geeft de film het cijfer 7,3 maar dat vind ik iets te hoog, een 6,9 vind ik iets gepaster.

The Dicator.
Natuurlijk kennen we allemaal de film Borat en Brüno en nu is er eindelijk weer een film met de geweldige Sacha Baron Cohen. Deze film moest ik zien want ik lag al helemaal dubbel toen ik de trailer had gezien. Borat en Brüno vond ik erg grappige films maar deze film spant echt de kroon. Ik heb zo hard gelachen in de bioscoop, als ik er aan terug denk moet ik nog lachen. Grappig feitje, ik kom er net achter dat Sacha ook de stem is van Julien uit Madagascar: Ecaspe 2 Africa die ik zojuist zat te kijken. De film gaat over de dictator van Republiek Wadiya die naar New York komt vanwege het nuclear wapen programma van zijn land. Hij wordt door zijn eigen staff gegijzeld en vervangen door een domme geitenherder die sprekend op hem lijkt. Met behulp van een eigenaresse van een biologische winkel probeert hij de macht terug te krijgen.

Ik vond dit de leukste film in het rijtje Borat, Brüno en The Dictator. Soms zijn de grappen zo grof maar hij komt er toch elke keer mee weg. Wat ik leuk vind aan de grappen in de film is dat je denkt te weten wat er gaat gebeuren maar dat het dan net een tikkeltje anders is waardoor je helemaal dubbel ligt. Ik kan niet heel veel meer over deze film zeggen dan dat je deze gezien moet hebben. Ik zag zojuist dat ie nog steeds draait in de bioscoop dus misschien dat ik er een tweede keer heen ga!

IMDB geeft deze film een 6,9 maar omdat ik zo hard heb moeten lachen krijgt de film van mij een 7,4.

MIB3.
Men in Black deel 3 is dit voorjaar uitgekomen. De vorige delen heb ik nooit helemaal gezien maar telkens een deel als één van de delen toevallig op de televisie was. Ik wilde liever naar Dark Shadows maar ik was samen met een vriend en toen is het toch MIB3 geworden. Het verhaal gaat over Agent J (Will Smith) en Agent K (Tommy Lee Jones en Josh Brolin), twee agents die het opnemen tegen Boris the Animal. Dit is de meest gevreesde schurk die ontsnapt is uit de gevangenis op de maan. Agent K blijkt een geheim achter te houden voor Agent J en Agent J moet terug naar 1969 om er voor te zorgen dat Boris de wereld niet overneemt, Agent K blijft leven en hij ontdekt het geheim. En dat moet binnen 24 uur anders kan niet meer terug naar het heden.

Dat lijkt mij een pittige taak om dat alles binnen 24 uur te doen. Maar Will Smith krijgt het voor elkaar en zelfs met humor. Omdat ik de vorige Men in Black films niet volledig heb gezien kan ik daar geen oordeel over geven maar ik vond het verhaal goed in elkaar zitten. Ik had bijvoorbeeld niet door wat het geheim aan het einde van de film was alhoewel achteraf alle hints in elkaar vielen. Ik vond het goed dat er wat dieper werd in gegaan op de personages en dat je een stukje van hen verleden zag. Toch vind ik de film hier en daar iets langdradig en vond ik dat vooral de grappige stukjes in de trailer zitten. Al met al toch een vermakelijke film om te kijken en ik vond hem leuker dan verwacht.

IMDB geeft als cijfer een 7,2 en daar ben ik het mee eens.

What to expect when you’re expecting.
In de reclame werd gezegd dat deze film ook leuk is voor mensen die geen kinderen hebben of vrouwen die zwanger zijn. En dat klopt! De film gaat over verschillende stelletje die op verschillende manieren zwanger raken en kinderen krijgen. Er zitten een hoop bekende acteurs in deze film zoals Cameron Diaz, Jennifer Lopez, Elizabeth Banks, Chace Crawford (Gossip Girl), Chris Rock, Matthew Morrison (Glee). Daarnaast speelde er ook nog een paar sterren een klein rolletje mee als zichzelf zoals Whitney Port en Cheryl Cole. Ook om deze film heb ik zo hard moeten lachen in de bioscoop en ondanks dat ik geen kinderen heb (en ook geen kinderwens) kan ik me sommige stukjes heel goed voorstellen dat (aanstaande) moeders dat op die manier meemaken.

Wat ik leuk vond was dat de stelletjes die je volgt in de film in principe allemaal losse verhaallijnen zijn (en dit is makkelijk te volgen) maar toch elkaar via via kennen of met elkaar door een gezamenlijke vriend verbonden zijn. Iedereen maakt de zwangerschap op een andere manier mee en ondanks dat ik op sommige stukken heel erg meeleefde met de karakters is het vooral een hele grappige film. Een film die je lekker met een stel vriendinnen en een grote bak popcorn moet kijken.

IMDB geeft de film een 5,4 maar dat vind ik veel te laag. Oké het is niet dé film van 2012 maar een 6,8 is het zeker waard.

