Het is iets wat ik altijd bij me heb. Vaak heb ik er zelfs meerdere van bij me. In mijn auto ligt er standaard één voor als ik droge lippen van de airco krijg. In mijn tas zitten er een paar en dan liggen er nog een aantal verspreid door mijn huis. Die ik dan soms afwissel met degene die in mijn tas zitten. Als je je nu afvraagt waar ik het over heb, dan heb je de titel hierboven niet goed gelezen. Precies, ik heb het over lipbalms. Niet alleen erg fijn in de winter om gesprongen lippen weer tot fluweelzachte kissable lippen om te toveren ook in de zomer doet het wonderen. Door de zon worden je lippen ook droog en kunnen zelfs verbranden. Ik kan je vertellen, dat is geen pretje! Daarom kan je in de zomer beter een lipbalm met spf gebruiken. De lipbalms die ik nu ga bespreken bevatten helaas niet allemaal spf, maar zijn wel mijn favorieten van het moment.

We beginnen met de lipbalm Our lip balm’s better than yours… Banana lipbalm van Anatomicals. Anatomicals vind ik opzich al een erg leuk merk. De verpakkingen zijn kleurrijk en origineel met de grappige teksten en verzonnen namen. Daarmee alleen al onderscheiden ze zich van een hoop andere merken. Ook de prijzen zijn zachtaardig te noemen. Deze vrolijke gele lipbalm heb je al voor €2,95. Zoals de naam doet vermoeden ruikt (en proeft) deze lipbalm naar bananen. Het is bijna meer een gloss dan een lipbalm want hij glimpt je tegemoet. Heel storend vind ik dat trouwens niet, de “gloss” is na een tijdje wel verdwenen en zachte lippen is wat je overhoud! De banana lipbalm bevat spf 15 en de eerste drie ingredïenten zijn: Ethylhexyl Palmitate, Polybutene, Isopropyl Palmitate. Ethylhexyl Palmitate is een palmolie wat vaak als een organisch ingrediënt wordt gebruikt in skincare producten om siliconen te vervangen.  Polybutene is een bindmiddel dat voorkomt dat olie en water zich van elkaar scheiden in een product. Ook wordt het als een verzachtend middel gebruikt in lipproducten en zorgt het voor glans.

De volgende lipbalm is Inecto Pure Coconot, ook van dit merk heb ik al meerdere producten en ben ik erg te spreken over dit budgetvriendelijke skincare merk. Inecto Pure Coconot is te koop bij onder andere de Kruidvat, De Tuinen, Action maar ook online. Ik hou erg van kokosgeur en producten met kokos erin trekken daarom altijd snel mijn aandacht. De lipbalm smeert fijn en laat een laagje achter wat mijn lippen zeker een paar uur zacht en verzorgend houd. Het is niet zo dat na die paar uur de vellen er meteen bijhangen, mijn lippen zijn dan nog steeds zacht. Maar na een paar uur wil ik er gewoon graag nog een laag opsmeren. Deze lipbalm gebruik ik trouwens samen met nog een kokoslipbalm die niet wordt besproken in deze stapelreview altijd voordat ik een matte lipstick op doe. Wat trouwens ook helpt, als je een felle lipstick hebt maar je de kleur niet zo heftig wilt dragen is om ervoor wat lipbalsem op te smeren. Je lippen zijn meteen verzorgd, de lipstick trekt minder in de lijntjes en de kleur is minder fel. Zo is je knalroze lipstick opeens een subtiel mooie roze kleur!

De volgende lipbalm zit in een schattig potje. Ik vind van alle lipbalms dit de leukste verpakking. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit eerder een lipbalm met menthol erin heb gehad. De lipbalm waar ik het over heb is van Figs & Rouge in de smaak peppermint & tea tree. Figs & Rouge claimt 100% organisch, puur en biologisch te zijn. In 2009 hebben ze zelfs de Naturel Health Beauty Award gewonnen in de categorie ‘Best Lip Balm’. Dat wil wat zeggen natuurlijk. De eerste ingrediënten zijn biologische zonnebloemolie, biologische shea boter, biologische bijenwas en biologische rozenbottel (Rosa Mosqueta) olie. Natuurlijk zit er ook nog pepermunt en tea tree olie maar dit komt pas later in het lijstje. Ik blijf het bizar vinden dat vaak de ingrediënten waar reclame mee wordt gemaakt niet één van de eerste ingrediënten is. Maar in de Figs & Rouge lipbalm zitten dus alleen maar fijne en natuurlijke ingrediënten in. Fijn! De lipbalm voelt prettig aan en geeft een fris gevoel op je lippen. Jammer van zo’n blikje is dat je niet te lange nagels kan hebben. Er zit dan al gauw een randje balsem onder je nagels, niet erg hygienisch. In het begin ruik je de pepermunt geur wel sterk, snel daarna neutraliseert dit en heb je geen sterke pepermunt lucht onder je neus hangen. Een nadeel van deze lipbalm vind ik dat die extreem snel zacht wordt. De sticks blijven veel beter in vorm terwijl deze lipbalm zo snel zacht wordt dat ie zelfs loskomt van de zijkanten. Het lijkt zelfs dat de balm een beetje is gekrompen, heel vreemd.

Naar deze lipbalm was ik het meest benieuwd. Ondanks dat dit het eerste product is wat ik heb geprobeerd van dit merk vind ik het een heel leuk merk. De lipbalm is van Yes to Carrots. De geur van deze lipbalm doet me niet per definitie aan wortels denken toch vind ik het een aangename geur en gebruik ik deze lipbalm het meest. Yes to Carrots trekt snel in maar toch blijven mijn lippen heel lang zacht, gevoed en voelen ze prettig aan. Velletjes blijven heel lang weg als ik deze lipbalm gebruik. De belangrijkste ingrediënten zijn kokosolie, olijvenolie, bijenwas en jojoba olie. Allemaal fijne, natuurlijke ingrediënten die niks dan goed zijn voor je huid en zeker de tere huid van je lippen. Yes to Carrots is voor 95% organisch en puur natuur.

Dan de laatste lipbalm van deze stapelreview. Dit vind ik de minst fijnste. Ik denk dat dit waarschijnlijk door de sterke geur komt. Het is Brew Lipbalm met de geur Apple Spice. De geur doet me heel erg aan kerst denken, dus misschien dat ik dit in de winter wel een fijne lipbalm vind. Verder doet ie namelijk wat een lipbalsem hoort te doen, hij maakt mijn lippen zacht en laat velletjes verdwijnen. De geur is natuurlijk persoonlijk en ik had kunnen bedenken dat de geur vrij sterk zou zijn. Maar ergens hoopte ik dat de appel meer zou overheersen en daar was ik erg benieuwd naar, een lipbalsem die naar appeltjes ruikt. Helaas. Wel is dit een goed product voor de veganisten onder ons, dit product is 100% veganistisch en gebaseerd op shea butter. Shea butter is een veel gebruikt ingrediënt in skincare en verzorgt en hydrateerd je huid.

Al deze lipbalms heb ik gekocht bij Boozyshop en de prijzen zijn als volgt:

  • Anatomicals – Our lip balm’s better than yours… Banana lipbalm – €2,95
  • Inecto – Pure Coconut – €2,95
  • Fig & Rouge – Peppermint & Tea Tree – €4,95
  • Yes to Carrots – Carrots – €4,99
  • Brew lip balm – Apple Spice – €3,49

Mijn favoriet is absoluut de Yes to Carrots lipbalm, gevolgd door Inecto – Pure Coconut. Mijn minst favoriete is dus Brew lip balm – Apple spice, maar dit komt echt door de sterke geur.

Hebben jullie al ervaring met één van deze lipbalsem en welk merk vinden jullie het fijnst?

