De trends van dit voorjaar zijn pasteltinten en het tegenovergestelde namelijk felle neon kleuren. Nu ben ik zelf meer van de felle en opvallende kleuren, dus gaat mijn voorkeur uit naar neon. Maar toch waardeer ik de zachte, poederige pastel kleurtjes ook. Niet alleen in fashion waardeer ik deze kleuren, pasteltinten kunnen je nagels toch een flinke boost geven. De twee pasteltinten die ik jullie wil laten zien liggen toch al ruim twee maanden in de schappen van de drogisterijen. Alleen greep ik telkens mis. Zoals ik in de vorige blogpost vertelde moest ik even wachten tot mijn haren geverfd konden worden. In de tussentijd heb ik toen een paar nagellakjes aangeschaft. Twee daarvan zijn dus mooie pasteltinten van NYC, mint macaroon en lavender cupcake.

We beginnen met het mooie mint groene / blauwe lakje. Want tja, wat is het nu? Meer blauw of meer groen? Op de foto hierboven is de eerste foto binnen gemaakt met natuurlijk licht en de onderste buiten in de volle zon. In de volle zon lijkt de nagellak haast wel mat maar ook meer blauw dan op de bovenste foto. Op de foto draag ik twee lagen en dat geeft ook het mooiste dekkende resultaat. Het kwastje is niet te dun, normaal zoals de meeste nagellakkwastjes zijn. Ik vind het prettig lakken, de dop ligt fijn in je hand. De nagellak droogt redelijk snel en zonder bubbeltjes. De laatste tijd had ik daar steeds last van en ik had geen idee of het aan de basecoat lag, de nagellak of dat ik opeens niet meer mijn nagels kon lakken. Maar gelukkig is deze nagellak helemaal streeploos zonder bubbeltjes opgedroogd.

Je ziet dat mijn wijsvinger niet helemaal glad is, dit komt echter niet door de nagellak omdat er een laag van mijn nagel is afgescheurd. Gelukkig groeien mijn nagels snel en zal dit snel weer mooi zijn. Ik ben heel blij dat ik zo’n mooie mintkleur in mijn bezit heb, ik ben namelijk dol op turkoise en alles wat daarbij in de buurt komt.

Dan het andere zachte pastelkleurtje. Een mooie lila lavendel kleur. Dit lakje lakt precies hetzelfde als de mint macaroon. Het kwastje is hetzelfde en ook deze droogt snel en streeploos op. Ik hoefde zelfs geen sneldrogende topcoat te gebruiken omdat het binnen no time droog was. Nu raad ik wel een topcoat aan, dit beschermt je nagellak toch net even wat langer. Zonder topcoat gaat de nagellak bij mij namelijk al na twee tot drie dagen chippen. Dit zou niet mogen want volgens NYC blijft deze nagellak tot zeker wel zeven dagen zitten. Dat soort reclame geloof ik allang niet meer ;-).

Ik vind het twee prachtige kleuren en ik ben blij dat ik ze eindelijk ben tegengekomen. Straks als de zon het weer wat langer volhoudt dan één dag en we worden allemaal wat bruiner zullen deze kleuren je handen nog bruiner doen lijken. De lakjes kosten €2,99 per stuk en er zit 9,7ml in. Dat is vrij veel en grote kans dat je het niet eens opmaakt. Ik vind het een mooie prijs voor de kwaliteit die je er voor terugkrijgt.

Hebben jullie deze lakjes al? En welke trend spreekt jou meer aan? De neon kleuren of de pasteltinten?

