Vind ik zelf een heerlijk gevoel. Niet iedereen houdt er van, maar ik vind dat gefrunnik aan m’n haren fijn. Mijn zusje Daniëlle zit op de Nederlandse Kappersacademie en is dit jaar augustus klaar met haar kappersopleiding. Regelmatig heeft ze modellen nodig voor school en dit keer ging ik weer met haar mee. Ze moest nu het haar verven van een vrouw en meer dan één kleur gebruiken. Het was nog best een drama, het bleek namelijk dat mijn haar te lang was. Heel vreemd, want bij welke kapper is je haar nu te lang om te verven? In eerste instantie werd ik dus weggestuurd en zou ik moeten terugkomen op de herhalingsdag zodat er van tevoren wat vanaf geknipt kon worden. Toen ik bijna thuis was werd ik gebeld door m’n zusje. Of ik terug kon komen,

dan kon m’n haar op de goede lengte geknipt worden en in de middag alsnog geverfd worden. Dat het geknipt moest worden vond ik jammer, ik heb al ruim tien jaar geen “echt” lang haar meer gehad, hooguit tot ongeveer m’n schouders. Ik wilde het nu juist weer eens lang laten groeien en ik was net door die moeilijke periode heen. Iedereen kent dat wel die van kort haar naar lang haar is gegaan. Er is een periode dat je haar gewoon niet zit, maar je moet er doorheen als je je haar wilt laten groeien. Dus helaas is het nu wel weer wat korter, maar eerlijk is eerlijk, het ziet er wel weer gezonder uit.


Rond kwart voor twaalf was het knippen klaar en om half één zou het verven beginnen. De tijd daar tussen heb ik goed besteed, naast wat eten en te drinken halen heb ik namelijk ook een paar leuke budget huidverzorgingsproducten gevonden en een paar mooie nagellakjes. Hierover later meer in volgende blogposts. Om half één mochten de studenten en dus ook m’n zusje beginnen met verven. Ik had mijn haar al blond met paars geverfd en ik zat nog even te twijfelen of ik het niet zwart met paars zou verven of blauw zou toevoegen. Helaas zou dit te lang duren omdat ze maar een beperkte tijd heeft en de blauwe kleur die de school had was ook niet mooi. Daarom is mijn uitgroei weer even onder handen genomen en de rest van mijn haar ook weer egaal blond gemaakt. De paarse pluk is ook opnieuw geverfd is een diepere en donkere kleur paars. Natuurlijk zal deze kleur over een paar weken vervagen, maar ik heb nog genoeg paarse verf thuis om het bij te houden.

Voor de oplettende kijker moet er iets opvallen aan de foto’s hierboven. Juist, voor het verven had ik nog geen make-up op. As usual stapte ik te laat mijn bed uit om nog normaal make-up op te doen en een dagje zonder make-up kan natuurlijk ook geen kwaad. Alleen tja, de verf moest toch bij elkaar ruim 45 minuten intrekken. En er zat make-up in mijn tas. En oogschaduwbasis. En kwasten. Dus je begrijpt, ik had geen keus. De tijd is er in ieder geval snel door gegaan, binnen no time moest het al uitgespoeld worden.

Dat uitspoelen, heerlijk vind ik dat. Ja, niet als Daniëlle thuis mijn haar verft. Dan zit ik in een onmogelijke houding boven het bad of de douche met verf en water in mijn ogen te huilen dat ik niets meer zie. Maar uitspoelen in zo’n handige wasbak wat elke kapsalon heeft is fijn. Vooral omdat Daniëlle je heerlijke hoofdmassages geeft. Echt, iedereen zou haar/zijn haar moeten knippen en verven bij haar!

Dit is het uiteindelijke resultaat geworden. Er is behoorlijk wat af, maar omdat het vooral in lagen is geknipt valt “het nog mee”. Met de föhn en een ronde borstel heeft ze het in model gebracht, verder zijn er geen stylingproducten gebruikt. Mijn haar voelt superzacht aan en ik ben heel blij met het resultaat. Onderweg naar huis kwam ik een vriendin tegen en zijn we nog heel even de stad in gegaan. Daar kwam ik twee hele leuke neon topjes tegen die ik voor een fijn prijsje meenam. In de laatste foto’s zien jullie er al een sneak peak van. Binnenkort zal ik er een outfit of the day mee maken. Misschien hoe je neon kan verwerken in een outfit voor at the office?

Ah, ik ben echt verliefd op de neon kleur! Helaas komt die niet goed tot z’n recht in deze foto. Maar deze foto is dan ook rond zeven uur ’s avonds gemaakt. Maar het is een prachtige roze-oranje kleur. Wat vinden jullie van de look? En zijn jullie ook zo gek op de neon trend?

