Een extreme totaal niet draagbare look maken, daar heb ik echt al weken zo niet maanden zin in. Maar telkens kwam het er niet van omdat ik elke keer afspraken had in het weekend of totaal inspiratieloos was. Maar gister was het zover. Het was één uur en ik was al onder de douche geweest en had zelfs al boodschappen gedaan. Heel uitzonderlijk voor een zondag, maar tijd genoeg dus om los te gaan met make-up. Ik denk dat ik er ongeveer dertig tot vijfenveertig minuten mee bezig ben geweest, maar eerlijk gezegd heb ik totaal niet naar de tijd gekeken. Deze look is natuurlijk puur en alleen voor de fun bedoeld ;-).

Als eerste bracht ik foundation aan, best veel zodat de oogschaduw iets had om op te blijven “plakken”. Ik vond het namelijk zonde om hier oogschaduwbasis voor te gebruiken. De foundation die ik gebruikte heb ik eens met een actie gekocht bij de Sephora maar is absoluut niet mijn kleur. Zie je hoe erg mijn hoofd verschilt met mijn nek op de foto’s? Nu heb ik hem hier wel dikker aangebracht maar alsnog is die veel te donker. Perfect dus voor deze look. Daarna bracht ik voornamelijk op mijn wimpers en daar onder de witte matte eyeliner van Inglot aan. Dit omdat ik vrij donkere wenkbrauwen heb en ze zo wat lichter werden en de kleuren daardoor feller.

Ik begon met een felle gele oogschaduw van Inglot rondom mijn ogen. Met de paarse gelliner van Essence en een eyeliner kwastje tekende ik de bloem op m’n gezicht. Het bloemblad op m’n neus is wat mislukt maar dat was nog best lastig tekenen haha. Vervolgens liet ik de gele oogschaduw overlopen in oranje oogschaduw. Dit is een combinate van oogschaduw van Inglot en Sleek. De bloembladeren maakte ik voor het grootste gedeelte knalroze, dit is de roze oogschaduw uit het nieuwste matte palette van Sleek.

De punten van de bloemen zijn ingekleurd met paarse oogschaduw van Inglot met daarover heen paarse losse oogschaduw. Op de rest van m’n gezicht heb ik vooral “ingekleurd” met oogschaduw. De ene helft van mijn gezicht heb ik zilver gemaakt, ook dit is een oogschaduw van Inglot (uit mijn nieuwste Inglot palette) en de andere helft met de roze blush uit hetzelfde palette. Deze blush is zeer gepigmenteerd zoals je ziet, dus erg geschikt voor een look als deze ;-). Met paarse/blauwe oogschaduw gaf ik wat vorm en dezelfde kleur gebruikte ik ook op mijn lippen.

Met nepwimpers was de look absoluut meer “af” geweest, alleen heb ik geen wimperlijm meer. Toch maar eens gauw bestellen, ik heb nog zoveel prachtige nepwimpers liggen die ik nu niet kan gebruiken.

Het was echt heel grappig om deze look te maken, op onderstaande foto zie je nog een voor en na foto. Ik had vier doekjes en heel veel watjes make-upremover nodig om de make-up eraf te halen. Mijn huid voelde daarna zo droog aan maar met een masker met amandelolie van de Action was dat zo verholpen.

 

Wat vinden jullie van de look? Ik ben benieuwd wie er ook wel eens helemaal losgaat met make-up!

 

 

 

 

