Afgelopen woensdag was de finale van The Inglot Summerlook contest en ik was erbij om verslag voor jullie te doen. De finale vond plaats in de flagstore van Inglot in Amsterdam. Om 16:00 begon het en binnen werden we verwelkomd door Wieteke van Maison PR. Binnen kregen we een drankje en hier en daar stonden wat hapjes. De meeste finalisten en support waren er al en na een drankje en een praatje hier en daar werden rond half vijf de finalisten voorgesteld. Voor degene die niet op de hoogte zijn van de wedstrijd zal ik het even kort toelichten. The Inglot Summerlook contest heeft in totaal zes weken geduurd. Iedereen kon haar summerlook uploaden in de vorm van een video of foto’s en een week lang proberen zoveel mogelijk stemmen binnen te halen. Uit de top vijf werd dan een weekfinalist gekozen door Inglot die door mocht naar de finale. De finalisten waren: Isanne Yard, Katie Cowan, Franka van Son, Joyce Spakman, Linde van der Kamp en Jennie van der Veen. Natuurlijk was er ook een jury aanwezig die de meiden beoordeelden op hun prachtige looks. De jury bestond uit Mascha van Beautygloss, Nikkie van Nikkietutorials en Christel Meijer die sinds 2004 als freelance visagiste en hairstyliste werkt.

 Bereiden jullie je alvast op veel foto’s en een filmpje om de sfeer te “proeven”, just so you know. Voor wie trouwens nog nooit in de flagstore van Inglot is geweest, ga je schamen nondeju! Maar dan heb ik hier wel een foto om even te laten zien wat je in deze winkel kan verwachten.
Sommige finalisten herkende ik van de filmpjes en foto’s die zij hadden geüpload voor de wedstrijd. Wat ik heel leuk vond was dat er ook een paar mensen mij herkenden. Dat vond ik apart maar tegelijkertijd heel leuk om mee te maken. De finalisten kregen ruim een uur de tijd om hun model op te maken. De modellen zaten allemaal al klaar beneden in de make-up area. Nadat de finalisten de voor hun juiste producten hadden uitgekozen waarmee ze de summerlook konden maken begon het opmaken. Ik vond het heel leuk om al die meiden zo bezig te zien met make-up, je weet dat iedereen in de ruimte dezelfde passie deelt. Na nog een hapje en een drankje en wat foto’s maken kwam Bianca de eigenares van Inglot Nederland met een idee voor de mensen die moesten wachten. We kregen allemaal een kaart mee waar we de kleuren op moesten swatchen dat voor ons de ultieme zomerlook uitstraalden. Het is absoluut geen straf om swatches te maken met de oogschaduws van Inglot, alleen op glad papier komen de kleuren toch niet echt goed tot hun recht.
Druk aan het swatchen!
 
De juryleden en andere aanwezigen keken aandachtig toe hoe de finalisten de modellen opmaakten. Hier en daar werden wat vragen gesteld en de finalisten beantwoorden deze allemaal met plezier. Op de foto boven zie je Mika van Leeuwen, een tophairstylist en make-upguru. Op het einde heeft hij heel snel het haar van de modellen gedaan, wat er prachtig uit zag. Terwijl de modellen verder werden opgemaakt heb ik mij prima vermaakt met het maken van foto’s en kletsen met de organisatie en andere aanwezigen. Iedereen was zo lief en aardig.
Helaas kwam één van de finalisten niet opdagen, maar Nikkie was zo lief om in de laatste tien minuten nog een model op te maken. Hieronder zie je Nikkie in actie, ze had een mooie naturel glowy look gemaakt.
 
De winnares is uiteindelijk Jennie van der Veen geworden, ze had een prachtige look gemaakt met opvallende lippen. Haar look is binnenkort te koop als limited edition palette in de Inglot store. Haar look staat zowel mooi bij getinte meisjes als bij blanke meisjes omdat je de look zo licht of fel als je zelf wilt kan maken. Ik ben heel benieuwd naar het palette en ik ben bang dat ik hem waarschijnlijk ga aanschaffen zodra die te koop is, hihi.
De winnares Jennie met haar prijs en model.
En natuurlijk nog even op de foto geweest met Mascha en Nikkie. Bedankt meiden!
Inglot, bedankt voor deze leuke ervaring en de gastvrijheid. Het was een geslaagde middag/avond. Zoals ik aan het begin van dit artikel zei heb ik ook wat beelden opgenomen. Het is uiteindelijk na het editen een video van ruim tien minuten geworden. Helaas duurt het opslaan (het is nu al ruim 2,5 uur bezig) erg lang en moet het ook nog geüpload worden op Youtube. Daarom komt de video dit weekend online. Ben je ook bij het Inglot summerlook finale geweest en wil je meer foto’s zien? Ga dan even naar de facebookpagina van Inglot, daar staan nog meer foto’s op en blogs die over dit evenement hebben geschreven. En als je dan meteen op Facebook bent, like dan ook even de pagina van We Love This ;-).
