Het is ongeveer twee tot drie maanden geleden dat ik dacht, goh Sleek, wat denk je er eens van? Zal je niet weer even een mooi nieuw palette uitbrengen? Lijkt mij geen slecht plan. Mijn gedachten zijn gehoord want er is niet één nieuw Sleek palette uitgekomen maar liefst twee nieuwe limited edition Sleek palettes! Wow! Wat deze palettes extra speciaal maakt is dat ze compleet matte zijn. Sleek heeft nog niet eerder een palette uitgebracht met alleen maar compleet matte oogschaduwen. Er zijn dus twee versies, een bright versie en een dark versie. De bright versie heeft zoals de naam doet vermoeden twaalf prachtige felle lichte kleuren. De dark versie is de donkere versie met ook twaalf prachtige matte kleuren. Beide palettes heb ik in huis om aan jullie te laten zien.

Aangezien ik dol ben op felle kleuren beginnen we met het Sleek i-Divine ultra mattes VI brights palette (dat is een mond vol voor een naam van een make-up product). Sleek zit altijd in een mooie matte zwarte verpakking met Sleek in glimmende letters erop. Ondanks dat je maar acht à negen euro betaalt voor een palette ziet het er niet “goedkoop” uit. Ook het bekende wafelpatroontje dat Sleek normaal gebruikt over haar oogschaduwen heen is er niet meer. Helemaal glad is het ook niet, van dichtbij zie je nog steeds een soortgelijk patroontje zitten.

Van links naar rechts de bovenste rij heten de prachtige felle oogschaduwkleuren: Chill, Pout, Sugarlite, Dragon fly, Pucker en Bamm! Op de onderste rij zitten ook drie lichtere kleurtjes. Deze kleuren kan je goed gebruiken als highlighter of om de felle oogschaduwkleuren iets lichter te blenden. Van links naar rechts op de onderste rij hebben we de mooie kleuren: Cricket, Bolt, Strike, Floss, Crete en Pow! Ik ben een groot fan van felle kleuren dus ik kon niet wachten om dit palette te swatchen.

De meeste kleuren geven zijn erg gepigmenteerd en zijn zacht. Vaak heb je het probleem met matte kleuren dat ze “hard” zijn en niet goed blenden. Dit is niet het geval met dit palette van Sleek. Sommige zijn wel iets te zacht, vooral de donkerblauwe van de eerste vier kleuren brokkelt wat sneller dan de rest. Heel gek, want de donkerblauwe kleur in het Curaçao palette van Sleek was dit ook het geval. De gele kleur is niet zo fel als ik had gehoopt. Met een basis eronder zal de kleur wel beter tot haar recht komen. Inglot verkoopt gelliners die je ook heel goed als basis kan gebruiken. Hier zit ook een gele kleur tussen, die zal perfect als basis zijn onder deze gele oogschaduwkleur. De paarse kleur sugarlite is helaas totaal niet gepigmenteerd. Voor de paarse veeg die je op de foto ziet heb ik echt mijn vinger een paar door de oogschaduw moeten halen voordat er überhaupt maar kleur vanaf kwam. Jammer, want ik hou erg van paarse oogschaduw. De lichte pasteltinten zijn uiteraard licht maar wel gepigmenteerd. Deze kan je gebruiken als highlighter of om de felle kleuren wat lichter te maken. Super dat Sleek deze kleuren in het palette erbij heeft gedaan, hierdoor kan je verschillende kanten op met dit palette.

Dan door naar het volgende palette. Dit is de tegenhanger van het brights palette, dit is de dark versie. Een prachtig palette met donkere matte kleuren. Ook met dit palette kan je zoveel kanten op, je kan er een hele zware smokey eye meemaken in heel donkergrijs, bruin/rood, blauw/groen. Maar ook zit er wacht lichtere kleuren in net als bij het brights palette zodat je de look wat minder zwaar kan maken zodat het ook geschikt is voor overdag.

Op de bovenste rij vinden we van links naar rechts de volgende oogschaduwkleuren: Orbit, Ink, Higness, Noir, Dune en Pillow Talk. Op de onderste rij vinden we van links naar rechts Thunder, Maple, Flesh, Paper bag, Villan en Fern. Prachtige donkere aparte kleuren. Ondanks dat ik bijna altijd een (meestal voor andere) heftige ooglook draag met vooral veel kleur waardeer ik de laatste tijd ook steeds meer een donkere ooglook met natuurlijke kleuren. Daarom heb ik ook dit palette aangeschaft en omdat je beide palette mooi met elkaar kan combineren. Een donkere smokey look met een felle kleur op je onderste wimperrand. Geweldig. Genoeg gepraat, tijd voor de swatches!

Je kan wel zeggen dat dit palette net even wat beter gepigmenteerd is dan het brights palette. Niet heel gek natuurlijk, donkere kleuren zijn vaak beter gepigmenteerd. Wat me opviel is dat donkerblauwe en roodbruine kleur van de eerste vier kleuren erg zacht zijn. Deze brokkelen dan ook het meest van alle kleuren. Dit keer is de paarse kleur weel heel gepigmenteerd, wat een mooie kleur! Ook nu zitten er drie lichtere kleuren in, Dune, Pillow talk en Flesh. Deze kleuren kan je gebruiken als highlighter of om de donkere kleuren wat minder zwaar te maken.

Beide palettes zijn prachtig en ik kan het goed begrijpen als het moeilijk kiezen is. Voor de prijs hoef je het niet te laten, ik kocht ze bij Boozyshop voor €8,50 per stuk. Dat komt neer op ongeveer 71 eurocent per oogschaduwkleur. Dat is geen geld. Ik vind het jammer dat in beide palettes twee kleuren zitten die erg op elkaar lijken. In het brights palette is dat de roze kleur, Pout en Pucker. Op je ogen lijken het bijna dezelfde kleur. In het darks palette lijken Dune en Flesh heel erg op elkaar. Flesh is wel iets donkerder zoals je ziet op de swatch foto, maar op je ogen zie je dat verschil bijna niet. Zonde want er zijn nog zoveel meer kleuren die Sleek daarvoor in de plaats had kunnen kiezen. Ik ben heel blij met beide palettes en binnenkort verschijnen er natuurlijk looks of filmpjes met de kleuren uit deze palettes.

Wat is jou favoriete kleur of favoriete palette? Ga je ook beide palettes of één van de palettes aanschaffen?

