Happy Queensday! Ja, jongens het is weer 30 april! Dat betekent dat heel Nederland weer los gaat in het oranje. Vannacht ben ik met een paar vrienden naar het centrum in Den Haag geweest om Koninginnenach te vieren. Wat sinds dit jaar Life I Live festival heet. Er is altijd een kleine kermis en heel veel verschillende bandjes die optreden. Ik vind de sfeer altijd wel relaxt, van vechtpartijen en dat soort dingen krijg ik nooit zoveel mee. Inmiddels is het echt traditie geworden om met hetzelfde groepje naar Koninginnenach te gaan en nu dat ik al een tijdje in Den Haag woon is het nog beter. Ik ben zo thuis ;-). Vandaag doe ik het rustig aan. Ik ga genieten van het lekkere zonnetje dat inmiddels al volop schijnt, even naar de stad toe (ik heb wat leuke DIY ideeën die ik graag wil uitwerken, dus verwacht binnenkort een paar leuke DIY tutorials!) en wat over de vrijmarkt lopen. Misschien vind ik nog een mooi vintage item, je weet maar nooit. Maar eerst een simpele queensday nail art tutorial die je zelfs met een brak hoofd kan maken!
 Als eerste begin je natuurlijk met een base coat. Dit zorgt ervoor dat felle kleuren (zeker met oranje) niet in je nagels trekken en bovendien blijft je nagellak daardoor beter en mooier zitten. Je kan elke base coat hiervoor gebruiken die jij fijn vindt, ik heb de studio nails allround talent van Essence gebruikt. Deze base coat kan je ook gebruiken als top coat, hardener (en dat doet die goed!) en geeft een mooi shine.
Als de base coat droog is lak je vervolgens al je nagels in een felle oranje kleur. Ik heb hiervoor een oranje nagellak van de HEMA voor gebruikt. Het is nummer 03.

Vervolgens heb ik alleen op mijn ringvinger de Nederlandse vlag gelakt. Ik heb de nagel voor ongeveer 3/4 wit gelakt zodat de blauwe en rode kleur beter tot hun recht komen op een witte ondergrond. Laat dit heel goed drogen voordat je de andere kleuren er overheen doet. Je kan natuurlijk elke witte nagellak gebruiken hiervoor, ik heb maar één witte nagellak. En dat is Essence Colour & Go 02 White Secret.

Als de nagellak droog is kan je de eerste kleur van de Nederlandse vlag lakken. Ik heb het een beetje verkeerd gedaan, ik begon namelijk met blauw in plaats van rood. Op zich niet heel erg, het is natuurlijk maar net hoe je je hand houdt als je je übercoole nail art showt. Maar ik begon dus met een streep blauwe nagellak en ik gebruikte hiervoor Catrice 400 Blue Cara Ciao.

Vervolgens maakte ik het witte gedeelte van de vlag nog een keer wit omdat de oranje lak er nog doorheen scheen. En dan als laatste (ik denk dat je het al wel kan raden) lak je je nagel met een rode streep om de vlag compleet te maken. Ik gebruikte hiervoor Catrice 060 Bloody Mary To Go. Ik heb expres voor kleuren gekozen zonder shimmers, glitter, metallic finishes en ga zo maar door, omdat ik dat niet vond passen bij de Nederlandse vlag ;-). Maar als jij het wel leuk vindt kan je natuurlijk helemaal losgaan met glitters.

En dit is het eindresultaat! I told you, het is een makkelijke tutorial maar wel leuk. Je kan er voor kiezen om meerdere nagels of alle nagels met de Nederlandse vlag te lakken, maar ik vind het wel leuk staan om alleen de ringvinger anders te doen. De vrienden waar ik gister mee door de stad liep vonden de oranje nagels ook rood. Maar ik zie toch duidelijk verschil! Van verschillende tinten oranje hadden ze nog nooit gehoord, maar goed wat weten mannen nu eenmaal van nagellak en beauty? ;-)

 

Ik hoop dat iedereen een fijne dag vandaag heeft. Geniet van het lekkere zonnetje! Ik ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen en wat voor nail art jullie vandaag hebben :).

