Deze twee oogschaduwmono’s #420 Talk like an Egyptian en #440 Ice wide Open zag je al voorbij komen in het shoplog filmpje van maandag. Het zijn twee kleuren die nu vast in het nieuwe assortiment van Catrice zitten. Binnenkort hoop ik nog een paar andere kleuren te bemachtigen maar voor nu krijgen jullie  de swatches te zien van deze twee mooie oogschaduws. Het zijn lichte kleuren wat ik zelf zou gebruiken als highlighter in mijn binnenste ooghoek of onder mijn wenkbrauw. Ik ben namelijk van de opvallende ooglooks met felle of donkere kleuren. Houd jij meer van een rustige look met lichte kleuren dan zijn deze twee oogschaduwmono’s misschien ook wel wat voor jou. Klik verder voor de foto’s en swatches!
De eerste oogschaduwmono die ik heb meegenomen uit de nieuwe collectie is #420 Talk like an Egyptian een mooie goudkleurige oogschaduw. De oogschaduw heeft een mooie finish met veel shimmer erin. In de verpakking lijkt het een donkere gouden kleur maar niks is minder waar. Zodra je hem aanbrengt op je ooglid is het een veel lichtere kleur en geeft het een mooie glans door de shimmer.


Zoals ik al zei, deze kleur is geschikt als highlighter maar ook voor meiden die van rustige en naturel looks houden. Talk like an Egyptian is ook mooi om in het midden van je ooglid aan te brengen door de mooie shimmer die er in zit.


De tweede oogschaduw van de nieuwe Catrice collectie is  #440 Ice wide Open en ook hierbij had ik gedacht dat die meer blauw zou zijn op je huid. Het is een hele mooie ijskleur, wat ik nog niet had. Ik gebruik vaak blauwe oogschaduw en ik denk dat deze oogschaduw ook heel mooi staat over een donkerblauwe oogschaduw heen. Maar dit ga ik natuurlijk nog uitproberen.



Op bovenstaande foto kan je zien dat de kleuren erg licht zijn en er veel donkerder uitzien in de verpakking. Ik vind het twee mooie kleuren en ik zal ze zeker in een ooglook verwerken maar de kleuren in de verpakking vind ik eigenlijk mooier omdat die wat donkerder zijn. De swatches zijn trouwens gemaakt zonder oogschaduwbasis eronder. Met oogschaduwbasis of een soortgelijke kleur oogpotlood eronder als basis zullen de kleuren wel wat meer laten knallen.


Bij de bovenste twee foto’s van de swatches is geen flits gebruikt, maar bij de twee onderste is er wel een flits gebruikt:



De ijsblauwe kleur Ice wide Open heeft een soort metallic finish als je op de swatch foto’s met flits kijkt, de gouden kleur Talk like an Egyptian heeft gewoon hele mooie kleine glitters/shimmer.

Heb jij al oogschaduws geprobeerd uit de vernieuwde Catrice 2011 collectie?

