Toen ik de foto’s bekeek van de nieuwe collectie van Catrice voor september 2011 was ik al behoorlijk aan het kwijlen bij het zien van al die prachtige nieuwe nagellakkleuren. En in het echt zijn ze nog mooier! Maar een ander product uit de nieuwe collectie trok ook meteen mijn aandacht. Namelijk de prime and fine smoothing refiner. Deze primer belooft dat je poriën en lijntjes kleiner worden en “verdwijnen”. Je zou er een zachte huid van krijgen waar je foundation perfect op blijft zitten. Daar ben ik benieuwd naar! In “mijn” Kruidvat zag ik er nog twee liggen toen ik er was (je zag hem ook voorbij komen in mijn shoplog filmpje) dus ik nam er meteen één mee…


Volgens de website van Catrice is de primer olievrij maar wel gebaseerd op siliconen. Over het gebruik van siliconen zijn de meningen verdeeld. Ik zelf let er eigenlijk niet op. En die siliconen zorgen ervoor dat kleine lijntjes worden opgevuld en je poriën dus minder zichtbaar worden. Als je in de avond voordat je gaat slapen je gezicht goed schoonmaakt van alle make up dan is er niks aan de hand.


De prime and fine van Catrice gebruik ik nu al meer dan een week en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik hem niet over mijn hele gezicht. Als ik naar mijn werk ga vind ik dat ook niet nodig. Dat zal ik wel doen als ik uit ga en niet wilt dat halverwege de nacht de helft van mijn make up eraf gedanst is. Ziet er ook niet uit natuurlijk, half foundation en half niet niet.
Ik gebruik het voornamelijk rondom mijn neus en neusvleugels. Dat is echt altijd rood en om er niet uit te zien alsof ik nonstop verkouden ben is het dus geen overbodige luxe om daar wat concealer en foundation te gebruiken. Voor veel vrouwen is dit een probleemgebied. Zodra de foundation maar iets in te dichtbij komt hangen de vellen er al aan.



Met deze primer dus niet. De roze substantie ruikt erg vreemd, maar zodra het in aanraking komt met je huid heb je daar geen last meer van. Het is wel superzacht en smeert goed uit. Het plakt niet, irriteert niet, maar zorgt wel voor een heerlijk zachte huid. Ook nadat de foundation en concealer is aangebracht. Echt, mijn foundation heeft nog nooit zo goed gezeten rondom mijn neus. Waarom heb ik niet eerder een primer gekocht?

De primer zit in een glazen potje, wat niet goedkoop oogt. Er zit 14 gram in en dit lijkt misschien weinig. Maar je hebt zo ongelooflijk weinig nodig. Ik gebruik het dan bijna alleen rondom mijn neus, maar zelfs voor je hele gezicht heb je echt maar heel weinig nodig. Het smeert goed uit en het is niet de bedoeling dat je een dikke laag hier van opsmeert. Hier doe je echt heel lang mee.


Dit is dus een echte aanrader! Als je nog een primer zoekt, dan raad ik je deze budgetversie zeker aan. De prime and fine kost €4,99 en dat is het product waard.

Heb jij deze prime and fine al uitgeprobeerd? Of sowieso producten uit de nieuwe Catrice collectie? 

